thetolkienist.com/wp-content/uploads/2014/03/

Enamus teist, kes te siin loete, tegelete enesearenguga. Kellel on kogu elu teadliku õppimise katkematuks protsessiks, aga kellel mitte.

Ilmselt nii mõnigi isegi ei märka, kuidas ta õpib ja kes on tema õpetajad. See polegi ehk nii tähtis.

Kuid üksinda seda teed käia on raske ja tahaks väga mõttekaaslasi endale toeks, targa inimese nõuandeid, juhiseid keerulises situatsioonis.

Seetõttu ilmub paljude jaoks mingis eluetapis Õpetaja kui isiksus ning ideede ja maailmavaate kandja.

Sageli on see Õpejaja ümbritsetud püha oreooliga või siis vastupidi, saladuse ning maagiaga. Tal on märkimisväärne tuntus, oma koolkond ning grupp austajaid.

Siin on tähtis mõista, mida endas kujutab just see Liider ning tema Õpetus – võimalused selleks, kuidas õpilane mõistab ennast ja maailma ( ja sellega ühtlasi – suurt vabadust) või uusi värvikaid illusioone (vanade asemel – uued ahelad, palju mugavamad ja vastupidavamad).

Siinkohal üks variant Õpetate tõlgendusest – valged, mustad ja hallid.

Muidugi on need terminid väga tinglikud, kusjuures

valge”ja „must” ei tähenda „hea” ja „halb”. Nad on lihtsalt erinevad.

 

VALGED ÕPETAJAD

Neist on tegelikult palju kirjutatud. Meedia silmis on see ainus ja õige pilt Õpetajast.

Peamine puhta Valge Õpetaja tunnus – mittehuvitatus.

Ta ei kurna ennast ning annab teadmisi „pähklikeste” näol, mis ei ole kõigile jõukohased. Kui siis õpilane suudab midagi mõista – on hea, aga kui ei – siis õpetajal ükskõik.

Valgele on ükskõik, kas rääkida ühele õpilasele või tuhandele, kas aias või staadionil (kuigi tõenäoliselt staadionile ta ei lähe – liiga tülikas.) Ta külvab seemneid, muretsemata tõusmete pärast.

Klassikalisele valgele õpetajale on omane öelda õpilasele mingi sõnum ning saata siis ta kaheks nädalaks mõtlema ja mediteerima selle üle. Ning kui peale seda ei ole õpilane tulemust saanud, siis saata ta uuesti mõtlema, jälle kaheks nädalaks.

Tasu see õptaja ei võta või kui, siis väga tagasihoidlikult. Harva katavad vabatahtlikud annetused tema vajadusi.

Muidugi venib sellise õpetamise protsess aastate peale või isegi kümnete aastate peale, aga peaaegu kõik (90%), mida õpilane saavutab, on tema enda teene.

Samas tõenäosus sattuda sellise õpetaja juurde on 0-lähedane.

Hoopis sagedamini kohtab musti ja halle õpetajaid.

 

MUSTAD ÕPETAJAD

Mustad Õpetajad – need on peaaegu täiesti vastupidised Valgetele.

Mustadel on palju õpilasi (sageli lausa kool), järgijaid ja mõttekaaslasi.

Nende kohta võib öelda – „meedia” isikused. Nad on kas üldtuntud või siis laialt tuntud kitsastes ringkondades ning nende raamatuid müüakse suurtes tiraažides. Mustad Õpetajad armastavad väga staadione ja massimeediat.

Must Õpetaja on õpilasest maksimaalselt huvitatud, selgitab 100% infot, nämmutab seda niikaua, kuni õpilane suudab seda kasutada.

Ta annab töövahendid ja väga sobivad tehnikad (see on sageli puhas rakendusmaagia), kusjuures on need lähedased ideaalile ja midagi ei ole vaja lisaks teha.

Mustale Õpetajale on vaja õpilaste (ning õpilaste õpilaste) energiat (sageli ka raha). Ta lisab õpilased energeetilisse (sageli ka finantsilisse) püramiidi.

Must saab energiat (sageli avaldubki see tasuna õpetuse eest) oma õpilastelt ja kõigilt, kes huvituvad (usuvad) tema süsteemi, elavad tema maailmavaate kohaselt.

Kuid seejuures toimub õpilastel väga kiire progress, avanevad võimed (kui on tegemist maagia kooliga), ja kõik on rahul.

Suureks miinuseks on see, et kui õpilane tahab klannist lahkuda, siis Must Õpetaja teda nii lihtsalt ära ei lase (siin on kergem siseneda kui lahkuda).

Veelgi enam… kui õpilane siiski ära läheb, siis kaotab suurema osa oma „omandatud” võimetest. Sest need on seotud Õpetaja ja tema klanni egregoriga.

Seega väljumine Musta Õpetaja süsteemist ehk klannist ilma kõrvalise abita on raske ning sageli ebareaalne ülesanne. Seepärast, kui teie (ja teie lähedased) on sattunud sellisesse gruppi, kasutage iga abi, mida on võimalik saada.

Musta õpetuse eripäraks on meetodite muutumatus (kõik tuleb teha täpselt), maailmapildi konservatiivsus / dogmatism ja tugev rõhuasetus juhile – Õpetajale, tugev isiklik seotus, imetlus, pühendumus.

Teadmiseks…. Mustad Õpetajad armastavad väga riietuda valgetesse riietesse – nii metafooriliselt kui ka otseses mõttes. Üheks kõige klassikalisemaks näiteks mustadest klannidest on religioossed sektid.

 

HALLID ÕPETAJAD

Hallil moel töötavad Õpetajad on õpilastest palju vähem huvitatud kui Mustad.

Nagu ka Valgele, ei ole Hallile Õpetajale vajalik õpilase energia.

Tema peamiseks huviks on tema enda areng.

Aidates õpilasel ise kulgeda oma Teed, liigub Õpetaja ise oma Teed, samuti protsessis õppides. Kuid seejuures, tõstes oma õpilaste taset, levitades infot ja maailmavaadet, mis võimaldab inimesel saada palju vabamaks – sellega muudab Hall Õpetaja ümbritsevat Maailma. Kuigi see on vaid „tilk meres”, on see tema jaoks piisavaks motivatsiooniks.

Hall Õpetaja annab 90-95% informatsiooni. Sellest on küllalt, et õpilane liiguks kiiresti edasi, kuid nõuab temalt endalt lahtimõtestamist, mõistmist, arusaamist ning pingutust. See just võimaldabki õppimist, st teha midagi oma mõistusega. Seetõttu jääb see oskus õpilasele ka peale Õpetaja juurest lahkumist alles.

Hall Õpetaja võtab tavaliselt tasu (eelnevalt teada olevat, ilma pettuseta), rahaliselt (energia ekvivalent), oma pingutuste ja aja eest, mis ta kulutab.

Ta kulutabki palju rohkem, kui Valge Õpetaja, kuid ei neela energiat nagu Must Õpetaja.

Töötab harilikult iga õpilasega eraldi, kuid võivad olla ka väikesed grupid. Suur osa võib olla individuaalsetel konsultatsioonidel.

Peamiseks Halli Õpetaja erinevuseks on individuaalne lähenemine (mitte konveier), ausad ja avatud tingimused, õpilase reaalne ja iseseisev töö.

Hallid Õpetajad ei loo endast pilti teistele kui vägevatest 12-nda taseme maagidest, kui jumala kehastustest Maa peal või iidsete kultuuride preestritest.

 

Laialt tuntud on ütlus:

Õpetaja ilmub siis, kui õpilane on valmis.”

Täienduseks olgu aga öeldud:

Õpetaja ilmub just sellisena, milleks on valmis Õpilane.”

Seega olge väga ettevaatlikud oma ootuste ja ettekujutustega.

 

LÕPETUSEKS

Enamus Õpetajaid on harilikult täiesti tavalised inimesed – üldse mitte maagid ega isegi mitte esoteerikud.

Lõpptulemus – see on alati igaühe enda kogemuste, mõtluste, jälgimist ning järelduste vili.

 

/Viktor Danda/

Tõlkinud Ingrid Soosaar

Sarnased postitused

Kommentaarid puuduvad


Postita kommentaar