goodwp.com/girls/20185-face-ice-lips.html

Hiina meditsiini kohaselt soovitatakse puhata pigem seal, kus on soojem kui kodus. Miks?

Ida meditsiin uurib mitte ainult ja mitte niivõrd haigusi ennast kui tegureid, mis varem või hiljem viivad nende haiguste arenemisele.

Ja on selles selline mõiste nagu “külma kuhjumine”. Hiina traktaatide kohaselt võib meie keha koguda külma, mis aja jooksul tähendab põletikuliste haiguste teket.

Me kõik teame, et hüpotermia võib põhjustada näiteks nohu. Sellega kaasnevad ka abstsessid, naistel krooniliste günekoloogiliste põletike ägenemised ja meestel uroloogiliste…

Üldiselt kõik, mis kehas põletikuks muutub, teeb seda suurima entusiasmi ja kiirusega, ülejahtumise foonil.

Laias laastus võib inimesed jagada kaheks, külma armastavad või sooja armastavad. Neist esimesi on vähemus, teisi aga enamus.

 

Kes armastavad külma?

Mõningad inimesed räägivad hasardiga, kuidas nad suusatasid ja kelgutasid, auku sukeldusid ja jääkaru eest ära jooksid.

No on ikka inimesi,” ütlete siis nende kohta, kes tunnevad rõõmu suusamägedest ja Arktika-ekspeditsioonidest. Nad saavad elujõulisuse suuremaks, kui suplevad lumes ja paljastavad oma nägu mägituultele!

Tuleb öelda, et see on väga spetsiifiline inimtüüp. Nende kehatüüpi (Hiina meditsiini järgi)  võib kirjeldada kui kõhna, kuiva, kuuma, energilist.

 

Neile, kes armastavad sooja…

Kuid pehmema struktuuriga inimesed ei ole talvisteks sündmusteks kohanenud ja nende jaoks peaks külma sisenemine toimuma järk-järgult.

Kui sõidate sinna, kus keskmine temperatuur on tavapärasest madalam, siis kehal on vaja pikemat perioodi kohanemiseks – keha peab piltlikult öeldes „sulguma”, st ennast ümber kohandama selliselt, et külma mitte sisse lasta. Seda protsessi võib tunnetada „kokkutõmbumisena” – inimene justkui tahaks muutuda väiksemaks ja tihedamaks, minna ökonoomsele ellujäämisrežiimile.

See on signaal sellest, et külmad kuurordid on vastunäidustatud. Ei pea just sõitma teise maailma otsa sooja kohta. Piisab ka lihtsalt selgelt lõunapoolsemasse piirkonda minekust, mis on ka säästlikumad variandid, et korralikult puhata.

Soojus kindlustab vajaliku täieliku kehalise puhkuse. Koos sellega taastub psühholoogiline komfort ja uni, st tervis.

 

Kuidas saab aru, et kehasse on külma kogunenud?

Kui põhjapoolsetest riikidest koju tagasi jõudes arenevad ühed või teised põletikulised haigused, siis räägib see ise enda eest – kehasse on kogunenud külm ning tuleb see „välja ajada”.

Parem muidugi on tabada ülejahtmine enne, kui see haiguses avaldub. Selleks teha järgmine eksperiment: silitage keha kergelt, tunnetage temperatuuri eri kohtades. Seal, kus nahk on külmem, sinna koguneb külm.

“See on lihtsalt pekikiht ja peakski olema külmem,” on üks sagedaseid vastuväiteid. Paljud (kuigi mitte kõik) rasvavarud moodustuvad külmade kogunemiskohtade kohal – need soojendavad seda piirkonda, kaitsevad veelgi ülejahtumise eest.

 

Kuidas külma välja ajada?

sauning.cz/finska-sauna.html

Ikka põhjusega on põhjamaades igas hotellis (või isegi igas toas) saun – see on üks parimaid viise keha külma väljasaatmiseks. Parim on infrapunasaun, seal läheb kuumus kõige sügavamale. Aga hea on ka tavaline saun.

Kuidas õigesti leili võtta?
1) Ärge kuritarvitage kontrastseid protseduure. Te peate eelkõige soojenema, samas kui saun koos sellele järgneva sukeldumisega lumme on kehale täiendav koormus.

2) Vajalik kuur peaks koosnema vähemalt 5-7 soojendusest, lühikeste intervallidega. Mõnikord ei tunnetata alajahtumist kuni kolmanda või lausa viienda protseduurini. Alles siis, kui saunast põhjustatud aistingud muutuvad, saab selgeks, kuivõrd kammitsetud ja “külmunud” oli keha.

NB!

Lõpuks on oluline mõista, et kõik soojenemisprotseduurid on asjakohased ainult siis, kui hüpotermia on ilmnenud, kuid see pole veel põletikuliseks haiguseks arenenud. Või haigusest toibumisel (arsti nõusolekul).

 

Lõpetuseks..

Muidugi, hea on, kui puhkuselt saab uusi muljeid ja kogemusi. Kuid need ei tohiks olla tervise taastamise kahjuks, st taastamise arvelt.

Kui töötate endale armu andmata, vajate aega jõu taastamiseks, mis tähendab, et puhkus peaks olema tasakaalus: erinevad tegevused, kvaliteetne uni ja uued kogemused. Ja soojus, mis pakub täiendavat lõõgastust!

 

Tõlkinud Ingrid Soosaar.

http://www.psychologies.ru/wellbeing/telo-nakaplivaet-holod-kak-eto-proishodit-i-chto-delat/?fbclid=IwAR2pVyzA9-jZlnSzQgH-TA5DiAHElultmQgH7isthJNZClMFyr0k1gc89TY

Sarnased postitused

Kommentaarid puuduvad


Postita kommentaar